ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : چهار شنبه 20 بهمن 1400
بازدید : 213
نویسنده : mozhgan

برای آن که بدانید، ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد ، با ما همراه باشید.

همیشه وقتی در مورد ارتودنسی صحبت می شود، در اکثر مواقع بیشتر به قسمت مزایا و ویژگی های خوب و شگفت انگیز درمان ارتودنسی پرداخته می شود. اما باید بدانید که درمان ارتودنسی دندان، در کنار داشتن مزایای بسیار زیاد عوارضی هم دارد. اگر نکات جزئی ولی مهم درمان ارتودنسی دندان را رعایت نکنید، ممکن است پس از درمان با مشکلات و ناهنجاری های بیشتری دست و پنجه نرم کنید. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

ارتودنسی دندان چه عوارضی دارد ؟

پوسیدگی دندان یا بیماری لثه

وقتی شما از بریس برای درمان ارتودنسی استفاده می کنید، تمیز کردن بعضی از نواحی دندان و لثه ها که نزدیک به سیم های ارتودنسی و یا زیر آن ها هستند به سختی انجام می شود.

واکنش های آلرژیک

باید بگوییم یک بیمار ارتودنسی شده (ارتودنسی ثابت، ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک و...) به ندرت ممکن است دچار یک واکنش آلرژیک شود. این واکنش آلرژیک در واقع حساسیت داشتن به لاستیک‌های داخل ارتودنسی و یا فلزهای بکار رفته در آن می باشد. 

بیشتربخوانید... آپنه خواب و راه کارهای درمان ارتودنسی

آسیب های بافت نرم و زخم های شانکر

 وقتی که از بریس استفاده می‌کنید، گونه های داخلی لب ها و لثه ها ممکن است در جایی که با براکت و سیم های فلزی اش تماس داشته باشند، احساس درد ایجاد کنند.  

جذب ریشه

تحلیل رفتن ریشه و یا کوتاه شدن آن ها در طی مدت زمانی که از بریس استفاده می‌کنید می‌تواند اتفاق بیفتد. گاهی اوقات هیچ مشکل طولانی مدتی برای دندان ها ایجاد نمی کنند؛ اما برخی از بیماران ممکن است به ندرت یک یا بیشتر از یک کوتاه شدن ریشه را تجربه کنند که این می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت و ثبات طولانی مدت دندان آسیب و تاثیر بگذارد.

بیشتربخوانید... سیم قوس دار ارتودنسی چیست؟

ایجاد شدن حفره ها

 همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بهداشت مناسب دندان ها برای بیماران در زمانی که از بریس استفاده می کنند بسیار مهم است. اگر بهداشت دندان ها و دهان فرد در هنگام استفاده از ارتودنسی به خوبی رعایت نشود، وجود غذا ها در یک گوشه و تجمع آن ها، به مرور می تواند به ایجاد حفره و پوسیدگی دندان کنند. آنکیلوز آنکیلوز یک عارضه نادر؛ ولی جدی است. اگر دندان از قبل با استخوان زیرین فک جوش خورده باشد، ارتودنسی ها قادر به حرکت دادن آن دندان نخواهند بود.

عود مجدد

 به حرکت و جابجایی دندان ها به حالت اولیه خود پس از برداشتن ارتودنسی از داخل دهان، عود مجدد می گویند.

منبع: مجله اینترنتی ارتودنسی دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com